Інтернет-провайдери регіонального та загальнонаціонального масштабу керують ІТ- інфраструктурою, яка налічує тисячі та десятки тисяч пристроїв. Це мережеві маршрутизатори, комутатори, між-мережеві екрани, елементи віртуальної інфраструктури, серверні системи, базові станції, точки доступу, віртуальні «контексти», елементи інженерної інфраструктури, кондиціонери, блоки безперебійного живлення та інше спеціалізоване технологічне обладнання.

Моніторинг та управління такою інфраструктурою – серйозне завдання для служб технічного обслуговування. Одним із основних завдань служби моніторингу є оперативне виявлення збоїв у роботі обладнання та якнайшвидше залучення профільних спеціалістів до відновлення штатної роботи обладнання.


Час виявлення точки збою, визначення відповідального технічного підрозділу та підготовка необхідної інформації для подальшої роботи з аварією – ключові показники роботи служби моніторингу.

Завданням служби моніторингу є оперативне виявлення із потоку аварій тих повідомлень, які стосуються кореневої аварії та залучення відповідної технічної служби до її усунення (відділ обслуговування оптичної мережі, обслуговування пакетної мережі, обслуговування абонентів та інше).

Хибна діагностика чи помилкова реєстрація інцидентів призводить до втрат часу, затягує вирішення проблеми та відволікає спеціалістів від актуальних завдань.

Спеціалісти ДП «ЭС ЭНД ТИ УКРАИНА» розробили Root Couse Analysis (RCA) алгоритм – алгоритм аналізу та пошуку кореневої аварії. Робота алгоритму базується на аналізі топології мережі та отриманих системою моніторингу аварій типу Host Down, Host Up, Link Down. Алгоритм передбачає проведення базової діагностики, виконання типових операцій перевірки аварії та типових для інфраструктури замовника процедур.

Автоматизація типових операцій базової діагностики та перевірки аварії – економія робочого часу операторів та прискорення відновлення роботи обладнання.

Завдяки інтеграції із системою моніторингу, RCA визначає ключову подію та події-симптоми, а Orion CRL «маскує» аварії-симптоми та «підсвічує» кореневу аварію у системі моніторингу.

Orion CRL звертає увагу оператора служби моніторингу на подію, яка вирахувана як коренева, пройшла базову перевірку та дає оператору додаткову інформацію для пришвидшення залучення профільних технічних підрозділів. Оператору служби моніторингу залишається візуально переконатись у правильності аналізу та розпочати реєстрацію наряду на роботи.

Orion CRL є точкою інтеграції системи моніторингу із системами інвентаризації, управління інцидентами, IVR та контакт-центру. Orion CRL підвищує ефективність обробки критичних аварій, дає додаткові інструменти базової діагностики та роботи служби моніторингу.

Автоматизація базової діагностики та пошук кореневої аварії

Алгоритм RCA визначає кореневу аварію, виконує базову діагностику та оптимізує роботу системи моніторингу.

Інтеграція із Service Desk та системою інвентаризації

Пришвидшує реєстрацію інциденту у системі Service Desk. Інтегрує Service Desk із системою моніторингу та складським обліком для автоматизованого обміну інформацією між обліковими системами.

Інтеграція із IVR та контакт-центром 

Формування бази «аварійних» споживачів, облік звернень споживачів по кожному інциденту, інтеграція із IVR.

Автоматизація базової діагностики та пошуку кореневої аварії

Одиничний збій у інфраструктурі понад десяти тисяч пристроїв призводить до одночасної сигналізації про збій декількома система та супроводжуються чисельними повідомленнями про аварію. При обриві оптичної лінії у системі моніторингу буде створено аварійну подію Signal Failure та декілька Host Down для кожного мережевого елементу в аварійному сегменті. Ці аварії супроводжуватись численними аваріями-симптомами типу BGP Neighbor Loss, OSPF link failure, Network/Node unreachable та т.п. Кількість таких повідомлень може налічувати від десятків до декількох сотень повідомлень на кожен інцидент.

Етапи впровадження

1. Демонстрація роботи системи у тестовому середовищі ДП «ЭС ЭНД ТИ УКРАИНА» на базі OpenNMS, OTRS, 10 мережевих елементів.

2. Пілотування Orion CRL. Розгортання Orion CRL, OpenNMS, OTRS у тестовому середовищі замовника. Підключення 100 – 1000 пристроїв: 3 місяці.

3. Розгортання Orion CRL у продуктивному середовищі та інтеграція із системою моніторингу та Service Desk: 3 – 6 місяців.

4. Поглиблення інтеграції комплексу, включно із системами інвентаризації, контакт-центром та IVR: від 3 місяців.

Наші проекти

Umbrella Management System для ПрАТ «Київстар»

Автоматизація обробки подій та відмов у мережі, збір та консолідація подій із радіомережі, транспортних мереж SDH, DWDM, MPLS, GPRS, VAS. Більше 40 окремих телекомунікаційних платформ різних виробників були інтегровані із системою автоматизації.

Автоматизовані задачі визначення кореневої аварії (Root-Cause Аnalysis) та аналізу впливу аварії на послуги (Service Impact Аnalysis). Впроваджені алгоритми кореляції подій, ескалації, зміни пріоритету аварії

Fault and Alarm Management System. Vodafone

Система управління аваріями та відмовами на базі IBM Tivoli Netcool. Збір та консолідація подій мережі понад 25 різних виробників (Alcatel, Siemens, Ericsson, Comverse, Nokia, Cisco, Huawei та інші) та технологій інтеграції (Q3, Corba, MML, PFM). Інтеграція із системою сервіс-деск BMC Remedy.

Network Monitoring System Automation. ПрАТ «ДАТАГРУП», АТ «УКРТЕЛЕКОМ»

Автоматизація роботи із системою моніторингу мережі на базі Cisco Info Center. Об’єднує більше 15 виробників  (Hughes, Cisco, Nortel, Alcatel та інші).